Forbrugerklager
& Reklamationer

Forbrugerklager & Reklamationer

Forbrugerklager

Pr. 1 oktober 2015 er der indført nye regler for forbrugerklager. Nedenfor kan du læse hvordan du skal forholde dig.

Klagesystemet er indført med henblik på at få kunden og virksomheden til at løse deres uoverensstemmelser ved fælles indsats. Derfor har man oprettet Center for Klageløsning. Tidligere indgav man en klage direkte til Forbrugerklagenævnet. Dette er ikke længere muligt. Klagen skal i første omgang indgives til Center for Klageløsning.

Center for Klageløsning tager ikke stilling til selve klagen, men har til formål at forsøge at etablere en dialog mellem kunden og virksomheden.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
e-mail: cfk@kfst.dk
www.kfst.dk

Såfremt det ikke lykkes at få kunden og virksomheden til at enes, kan sagen herefter videregives til Forbrugerklagenævnet.

Bemærk , at det er en forudsætning, at der stadig er reklamationsret på varen eller ydelsen, når forbrugeren henvender sig til Center for Klageløsning. Forbrugeren skal desuden forgæves have klaget til den erhvervsdrivende.

Hos Unik Optik ser vi det som en vigtig opgave at undgå klager. Men skulle det komme så vidt at du er utilfreds med det vi har leveret, tager vi selvfølgelig alle klager seriøst. Og vi beder dig om at henvende dig i den Unik Optik forretning du har handlet hos i første omgang. Alternativt er du velkommen til at henvende dig på Unik Optik foreningens e-mail: info@unikoptik.dk

Alle henvendelser vil blive besvaret indenfor 2 hverdage

Reklamationer

Hos Unik Optik Hillerød går vi højt op i, at du er tilfreds med dine briller.


Vi hjælper altid gerne med tilretning af brillerne så de kommer til at sidde “lige i øjet”. Skulle der, mod forventning, være problemer med dine nye briller, så kom gerne så hurtigt som muligt, så finder vi sammen kan finde en løsning.

Du har fx altid to års reklamationsret på fejl, hvis fejlen eller årsagen til fejlen var til stede på leveringstidspunktet.